Основними цілями дошкільної інклюзивної освіти є:
1) створення безбар’єрного середовища у освіті:
а) відкритість і доступність як для дітей, так і для дорослих (чим більше учасників освітнього процесу – управління освіти, методичні центри, зЗаклади загальної освти, спеціальні та вищі освітні заклади, інститут післядипломної педагогічної освіти, батьківські та громадські організації тощо – тим успішнішою буде дитина);
б) технічне оснащення освітніх закладів;
в) розробка спеціальних освтніх курсів для педагогів, спрямованих на розвиток їх взаємодії з дітьми із особливими потребами;
г) спеціальні програми, спрямовані на полегшення процесу адаптації дошкільників, які потребують корекції психофізичного розвитку, у закладі загальної середньої освіти;
2) розуміння специфічних чинників, від яких залежить ефективність інклюзії для дітей, які потребують корекції психофізичного розвитку;
3) розуміння ролі індивідуальних асистентів;
4) визнання необхідності і ефективності невеликих індивідуальних бесід з дитиною.
На думку Є.Ю. Плетньової, для освіти дітей із особливими потребами мають бути створені такі умови:
- регламентоване нормативно-правовими документами фінансове та юридичне забезпечення освітньго процесу;
- спеціально підготовлений для роботи з «особливими» дітьми кадровий ресурс інклюзивного освітньго закладу;
- матеріально-технічна база для створення безбар’єрного середовища (пандуси, підйомники, спеціально обладнані туалети, кабінети лікувальної фізкультури, психомоторної корекції, кімнати для логопедичних і корекційних занять, спортивна зала і т.п.);
- адаптовані освітні плани й програми занять, складені спеціалістами, педагогами.